reklama

Práca vs Zdravie

Čo je v dnešnej dobe prvoradé? Zdravie moje a zdravie mojej rodiny? Alebo nestratiť prácu, ktorú máte? Niekedy je to naozaj ťažké sa rozhodnúť. Žiaľ je to tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prednedávnom sme kúpili byt na hypotéku ako väčšina mladých. Zadĺžili sme sa na 30 rokov, a obaja sa strachujeme, či a ako ju splatíme. Len aby sme nestratili prácu, povieme si. Ale ako to už býva v novom byte je nové prostredie, nová klíma a nový vzduch. Máme 4r syna, ktorý ochorel. Až neskôr sa ukázalo, že to bol zápal pľúc, po dlhšej dobe v nemocnici. A v tom sa naskytla otázka. Kto bude s malým na PN? Manželka má čerstvú prácu, ešte v skúšobnej dobe. Tak som si povedal, že ostanem s ním doma ja. Prešli 2 týždne a mal som ísť do práce, ale ako sa hovorí, že Murphyho zákony platia stále. Ochorel som aj ja. A z pár dní na PN bolo mesiac a pol. Viete si predstaviť akí bolo natešení z toho v práci. Prešiel mesiac, prišlo chrípkové obdobie a malý ochorel opäť. Keďže manželke ešte neskončilo skúšobné obdobie, opäť som ostal doma ja...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak ma napadlo, čo keď ma vyhodia z práce? Dať radšej polo chorého / polo vyzdraveného chlapca do škôlky? Keď prídem o prácu, nebudeme zvládať platiť hypotéku a skončíme niekde na ulici kde pôjde naše zdravie rapídne dole. Nikdy som nechápal mamičky v škôlke a bol som na ne skôr nahnevaný, že prečo dávajú do škôlky choré deti. A následne sa ostatné od nich nakazia. Ale až teraz som to pochopil, že ich prinútila situácia. Prinútil ich strach aby uživili svoju rodinu a postarali sa o ňu. A na úkor čoho? Len zdravia! 

Naozaj žijeme v dobe kedy sa človek musí rozhodnúť. Zdravie alebo práca? Prečo nemôžme mať obe veci? Prečo zákony a štát nemyslí na rodinu aj v takýchto situáciach a nechráni pracovné miesto pri chorobách? Prečo nepočítajú s tým, že dieťa môže byť choré častejšie, pri svojej chorobe môže nakaziť i človeka, ktorý sa o neho stará. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem tak veľa keď chcem toleranciu zo strany zamestnávateľa? A nechcem aby ma nútili si vybrať...

Vladimír Bukovinský

Vladimír Bukovinský

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek, ktorého zaujíma dianie okolo seba. Som človek, ktorý rád vŕta do vecí, ktoré iní nevidia, alebo nechcú vidieť. Rád všetko komentujem a mám vlastný názor, ktorý sa nebojím povedať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu